Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki.
  • 001.jpg
  • 002.jpg
  • 003.jpg
  • 004.jpg
  • 005.jpg
  • 006.jpg

Zakupy przedświąteczne - reklamacja bez paragonu

  • Zakupy przedświąteczne - reklamacja bez paragonu

    Zakupy przedświąteczne - dokument niezbędny do złożenia reklamacji.

    Okres przedświątecznych zakupów to idealny czas dla osób które poprzez m.in. internet próbują oszukać konsumentów i wyłudzić od nich pieniądze. Atrakcyjna cena, szyba dostawa oraz brak kolejek sprawia, iż coraz więcej osób wybiera prezenty świąteczne za pomocą sklepów internetowych. W związku z tym aby zakupy były bezpiecznie, należy przy wyborze sklepu kierować się zasadą ograniczonego zaufania do sprzedawcy. Przed zakupem w wirtualnym sklepie zasięgnijmy opinii o nim i sprawdźmy jego rzetelność. Następnie zapoznajmy się z regulaminem sklepu. Ewentualnie, w przypadku wątpliwości, skontaktujmy się z wybranym sklepem. Brak odpowiedzi ze strony sprzedawcy powinien stanowić ostrzeżenie dla konsumenta przed dokonaniem zakupów w wybranym sklepie.

    Kancelaria również przypomina, iż poświąteczne, sezonowe wyprzedaże nie dają sprzedawcy żadnych uprawnień do ograniczania przysługujących konsumentom praw. W związku z tym towar kupiony na promocji lub wyprzedaży po obniżonej cenie jest towarem "pełnowartościowym". Tym samym podlega reklamacji w przypadku jego wadliwości. Na marginesie wskazać należy, iż nie wolno mylić reklamacji z prawem do zwrotu towaru, albowiem prawo do zwrotu produktu gdy nie posiada on żadnych wad (np. gdy produkt się nie spodobał) jest często stosowanym przywilejem przez sprzedawców, który nie wynika z żadnej ustawy. W związku z tym sprzedawca może zamieścić w sklepie informacje: "towar zakupiony na wyprzedaży nie podlega zwrotowi".

    Podkreślić należy, iż wbrew istniejącemu "mitowi" do złożenia reklamacji nie jest potrzebny paragon - obowiązek taki nie wynika z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego. Jednakże posiadanie dowodu zakupu niewątpliwe usprawnia przeprowadzenie procedury reklamacji. Nadmienić należy, iż za dowód zakupu można uznać m.in. paragon, fakturę Vat, wyciąg z konta bankowego oraz zeznania świadków.

     

     

    Zapraszamy do współpracy i skorzystania z formularza kontaktowego -> Kliknij tutaj

     

     

    Zobacz wszystkie artykuły

     

Kontakt

Dane kontaktowe.

Kancelaria Radcy Prawnego
Piotr Michałowski

NIP: 7792235388
REGON: 302504037

  • Adres korespondencyjny:
    ul. Lotosowa 35
    60 - 175 Poznań
  • Adres siedziby głównej:
    ul. Matejki 32/33 lok. 1
    60 – 768 Poznań


Przed wizytą prosimy o kontakt w celu umówienia spotkania:


Kod QR - Kancelaria Piotr Michałowski
Facebook
linkedin

  • Please use a REAL email address so that we can get back to you.