Ochrona konkurencji i konsumentów - planujesz wakacje?

• Ochrona konkurencji i konsumentów - planujesz wakacje?

Planujesz wakacje? Przed podpisaniem umowy sprawdź jakie masz prawa i obowiązki.

Zbliża się koniec czerwca. W związku z tym uznać należy, iż to najwyższy czas na to aby poznać prawa i obowiązki stron umowy o świadczenie usług turystycznych - przed przystąpieniem do jej podpisania.

Dla osób które zawarły już umowę - mamy dobrą wiadomość. W każdej chwili mogą sprawdzić czy ich umowa odpowiada przepisom prawa, albowiem zgodnie z art. 19 ustawy o usługach turystycznych:

1. Postanowienia umów zawieranych przez organizatorów turystyki z klientami mniej korzystne dla klientów niż postanowienia niniejszej ustawy są nieważne.
    2. W miejsce postanowień umowy mniej korzystnych dla klienta obowiązują przepisy ustawy.

Znajomość ww. przepisów pozwoli uniknąć wielu nieporozumień które mogą powstać w trakcie współpracy z biurem podróży lub zabezpieczyć prawa turysty w trakcie wykonywania umowy przez biuro podróży.

Zapraszamy do zapoznania się materiałami przygotowanymi przez Urząd Konkurencji i Konsumentów - które odnoszą się do problematyki związanej z zawieraniem umów o świadczenie usług turystycznych. Niezbędne informacje znajdują się na stronie internetowej UOKIK.